יום שלישי, 13 בספטמבר 2011

לפעמים אין זמן לחכות – על הלוואת אקספרס והלוואות פרטיות

ההתפתחויות בשירותים שהבנקים יכולים ויודעים לתת לנו הגיעו עד רמת התפתחות מסוימת. אין תחליף לבנקים ולשירותים שהם מציעים, אולם ישנה תחרות הרבה יותר גדולה במוצרים האשראי למיניהם. לפעמים לא צריך להסתבך יותר מדי בשביל לקבל הלוואה. ניתן לקבל הלוואת אקספרס במחיר אטרקטיבי, למשך זמן ארוך, בלי יותר מדי טרטורים ולפעמים גם בלי לצאת מהבית. אז למה לא, בעצם?


מהי הלוואת אקספרס ומה שונה בה?
הבנקים וההלוואות היוו קפיצת מדרגה בכל מה שקשור לאופן שבו אנחנו יכולים לממן פרוייקטים ומיזמים שונים. בלעדי בנקים, ספק אם היינו מצליחים לגייס את סכומי העתק הדרושים כדי להקים בניינים גורדי שחקים או לבנות פרוייקטים ומיזמים רבים אחרים. אולם, הלוואות אינן דרושות רק לצורך ענקי התעשייה והכלכלה. כולם יכולים להיעזר בהלוואות כדי לקדם את האינטרסים שלהם. כמובן, צריך "לשבת טוב-טוב על המספרים" כדי להבטיח שאנחנו נוטלים הלוואה שאנחנו יכולים לעמוד בה, אולם עדיין מדובר במשהו שאנחנו בהחלט יכולים לעשות.
לא כל הדברים בחיים הם מתוכננים מראש. לפעמים אנחנו צריכים הלוואה לצורך שלא צפינו. נכון, בדרך כלל אנחנו ניזקק להלוואה במצבים מאוד צפויים: משכנתא, הלוואה לתשלום שכר לימוד, הלוואה לרכישת רכב וכיוצא באלו. אולם לפעמים, אנחנו נתקלים בצורך שבשילו אנחנו צריכים כסף ומהר. לשם כך בדיוק נולדו הלוואות אקספרס – שכשמן, כן הן: הלוואות הניתנות במהירות רבה יחסית ומאפשרות לכל אחד מאיתנו לקבל את המימון שהוא זקוק בלי יותר מדי התעסקות ובלאגן.
בגלל טבען, הלוואות אקספרס נושאות, עבור הבנקים וחברות האשראי, סיכון גבוה יותר מאשר הלוואה בה הבנק, למשל, יודע בדיוק למה הולכת ההלוואה, יכול להטיל עיקול או הערת אזהרה על נכס מסוים – שממנו הוא יוכל להיפרע במקרה ולא תוכלו להחזיר את ההלוואה או לא תעמדו בהחזרים. מסיבה זו, הלוואת אקספרס היא הלוואה יקרה יותר בדרך כלל. מאידך, מדובר בסכומים שאינם גדולים במיוחד. באשר לתקופת ההלוואה, כמו עם כל הלוואה אחרת, גם הלוואת אקספרס תהיה יקרה יותר ככל שהיא לתקופה ארוכה יותר. משך הזמן משקף סיכון נוסף עבור הבנקים ולכן, כדי לפצות על הסיכון, מחיר ההלוואה עולה. מאידך, לא מדובר בהכרח בתקופות קצרות וניתן להחזיר הלוואת אקספרס גם תוך 60 חודשים – תקופה ארוכה למדי.

מהן הלוואות פרטיות?
השם הלוואות פרטיות מתייחס להלוואות הניתנות לאדם מסוים ולא למטרה מסוימת. אם בדרך כלל בנקים מבקשים לדעת לאיזה מטרה אנחנו רוצים את ההלוואה, הרי שכשמדובר על הלוואות פרטיות אלה כספים הניתנים לאדם מסוים לפי בקשתו. הלוואות פרטיות אינן הלוואות גבוהות ובדרך כל למדובר בסכומים של מספר אלפים בודדים של שקלים. יש מידה לא מבוטלת של אירוניה פרדוקסלית במה שנוגע אל הלוואות פרטיות – ככל שאתם עשירים יותר (ופחות צריכים את ההלוואה), כך יהיה לכם יותר קל לקבל הלוואות פרטיות ובסכומים גבוהים יותר.
מאידך, יש מצבים בהם אנחנו צריכים הלוואות פרטיות ולא נוכל להיעזר בהלוואות אחרות. אם אתם צריכים הלוואות פרטיות דעו שיש דרכים להשפיע על הסיכוי לקבל אותן ועל מחירן. כך למשל, אם תגיעו בהופעה מכובדת לבנק ותציגו בפניו רשימת נכסים אשר תוכלו לבטח את ההלוואה בעזרתם – כך ייטה הבנק לתת לכם הלוואות פרטיות טובות יותר.

והערה אחרונה לסיום
חשוב להבין כי הלוואות הן מוצר כמו כל מוצר אחר וישנן לא מעט חברות המציעות את המוצר הזה בשוק. לכן, אם אתם רוצים הלוואות פרטיות או הלוואת אקספרס חשוב לערוך השוואת מחירים בין החברות השונות, כדי להבטיח שאתם מקבלים את המוצר הטוב ביותר עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה