יום ראשון, 15 במאי 2011

מחפשים הלוואות לסטודנטים ?

סימן שאתם סטודנטים וסימן שאתם כמו כולם

קשים הם חיי הסטודנט, זאת יודע כל מי שחושב אפילו על תחילת דרכו האקדמית. השילוב הבלתי אפשרי כמעט בין לימודים ועבודה, בין תשלומי שכר הלימוד הבלתי אפשריים ובין הוצאות המחיה הגבוהים, בין הנסיעות היומיומיות ובזבוז הזמן בדרכים או החיפוש אחר דירה להשכרה הקרובה למוסד הלימודים, שלא לדבר על הצורך לחפש ולמצוא עבודה, וגם להספיק לעבוד בה לכמה שעות ביום – כל אלה יכולים להתיש גם את הסטודנט החרוץ ביותר עד כדי פגיעה של ממש בלימודיו. מה עושים, אם כן ? לוקחים הלוואות לסטודנטים כמובן, עליהם נדבר בכתבה שלפניכם.

מה מאפיין הלוואות לסטודנטים ?

הלוואות לסטודנטים מתאפיינות באורך תקופת הגרייס שלהן. במילים אחרות, הלוואות לסטודנטים נפרשות על פני משך זמן ארוך יותר, לעומת הלוואות רגילות וישנן הלוואות לסטודנטים שההחזר עליהן מתחיל אפילו רק שנים לאחר קבלת ההלוואה (ולאחר שהסטודנט סיים את לימודיו). לעיתים מהוות הלוואות לסטודנטים סוג של הלוואות בלון – בעת תקופת הלימודים משלם הסטודנט רק את הריבית ואת הקרן משלם בסיום לימודיו.
הראיה של הבנקים או גורמי המימון האחרים היא פשוטה – סטודנטים הם לקוחות מועדפים ובעלי פוטנציאל רב, לפיכך שווה לבנקים להעניק הלוואות לסטודנטים בתנאים טובים, על מנת שאותם סטודנטים ימשיכו לנהל את ענייניהם הפיננסיים באותו זמן ויהפכו בהמשך ללקוחות מכניסים.

מהן סוגי הלוואות לסטודנטים הקיימים ?

  1. הלוואות למימון שכר לימוד, שכשמן כן הן – מאפשרות לסטודנט ללמוד במוסד הלימודים שבחר, בין אם מדובר באוניברסיטה או במכללה, עבורה נדרש שכר לימוד גבוה יותר.
  2. הלוואות כספיות למטרות שונות. הלוואות לסטודנטים אלה מאפשרות להם לקבל סכומי כסף שיאפשרו להם מחיה, רכישת רכב, רכישת מחשב או כל ציוד לימודים אחר, יציאה לנופש וכל סוג אחר של הוצאה לפי ראות עיניהם.

מי יכולים לקבל הלוואות לסטודנטים ללא ריבית ?

לעיתים ניתן לקבל הלוואות לסטודנטים ללא ריבית, זאת בתנאי כי מבקשי ההלוואה הם סטודנטים פעילים הרשומים ללימודים במוסד מוכר, עובדים (בעלי וותק מוכר של כשנה במקום עבודתם), בעלי הכנסה של 3000 ₪ ומעלה (נטו) . הלוואות לסטודנטים אלו מתקבלות דרך קרנות סיוע וניתנות להחזר בתוך 60 חודשים (שהם חמש שנים). במידה והתנאים לעיל אינם מתקיימים, ניתן לקבל הלוואות לסטודנטים ללא ריבית באמצעות ערבים (לרוב אחד מהורי הסטודנט).

טיפים שיסייעו בלקיחת הלוואות לסטודנטים בצורה מושכלת וחכמה יותר

  1. בעת לקיחת הלוואות לסטודנטים עשו תחשיב מדויק של תזרים המזומנים שלכם – מהן ההוצאות שלכם במהלך החודש ומהן ההכנסות, כיצד אלה מושווים לאלה, ומהו הסכום שתידרשו לו על מנת לאזן בין השניים ?
  2. היזהרו מתקופות החזר ארוכות מדי. זכרו כי הלוואות לסטודנטים הנלקחות לטווחי זמן ארוכים כוללים ריביות גבוהות יותר ועלותם הסופית תהיה גבוהה יותר עבורכם.
  3. בדקו עם הגורם הפיננסי האם תהיה לכם האפשרות להחזיר הלוואות לסטודנטים באמצעות פירעון מוקדם ואם פירעון זה יהיה כרוך בקנס.
  4. בעת חיפוש אחר הלוואות לסטודנטים, בדקו גם את ההטבות שמציעים הבנקים השונים ללוקחי הלוואות לסטודנטים דרכם.
  5. ואולי מגיעה לכם מלגה ? טרם שתיקחו הלוואות לסטודנטים בדקו היטב את כל קרנות המלגות וחפשו האם אתם עונים לקריטריונים של מלגה כלשהי (תוכלו להיעזר באתרי האינטרנט המרכזים את כל המידע אודות מלגות אפשריות לסטודנטים).
  6. בנוסף, דעו כי בתוקף היותכם סטודנטים מגיעות לכם הטבות מס לא מבוטלות. היוועצו ביועצי מס הכנסה על מנת לעמוד על זכויותיכם בנושא זה.
למידע נוסף: הלוואה לכל מטרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה